BEZPŁATNIE ORGANIZUJEMY PROMOCJĘ FIRM KAŻDEJ BRANŻY, STOWARZYSZEŃ, ARTYSTÓW - inkubator@portalpolski.pl

Co to jest SXO, SEO, content marketing i inne elementy marketingu w e-comerce

12.10.2022 / czytano: 1035 razy

 

   
SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej, pozwala zdobywać coraz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google, User Experience opiera się na doświadczeniach użytkownika, który już wszedł na stronę. 
 
A czym w takim razie jest SXO? Jak mogą dzięki niemu skorzystać sklepy internetowe i inne firmy z branży e-commerce? Jakie działania SXO warto podjąć, aby sprzedawać więcej?

REKLAMA



SEO składa się z działań dwóch typów. Pierwsze określa się jako on-site, co wskazuje na wykonywanie czynności w obrębie witryny. Należą do nich m.in. optymalizacja strony (np. szybkość ładowania, responsywność, linkowanie wewnętrzne) i content marketing (np. opisy produktów i kategorii, artykuły na blogu). Drugie działania nazywane są off-site, co tym razem zdradza charakter zewnętrzny. Polega na pozyskiwaniu linków z innych, wartościowych stron.
 
Search Engine Optimization, czyli SEO, to pozycjonowanie strony internetowej mające na celu wzrost pozycji na słowa kluczowe i poszerzenie ogólnej widoczności w wynikach wyszukiwania. Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką, niemniej pozycjonowanie przysługuje się również pozycjom i widoczności w innych wyszukiwarkach.
 
User Experience, czyli UX, to wskaźnik wyrażający doświadczenie użytkownika na stronie internetowej, rozumiane jako zadowolenie z korzystania z witryny. Jest to wskaźnik rankingowy Google, co oznacza, że im bardziej zadbasz o jego wartość, tym większa szansa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu UX jest jednym z elementów branych pod uwagę w trakcie pozycjonowania witryny.
 
SEO i UX nie mają wspólnego celu. Podczas gdy pozycjonowanie strony internetowej skupia się na widoczności w wynikach wyszukiwania, User Experience kładzie nacisk na pozytywne doświadczenie użytkownika na stronie internetowej. Istnieje szereg działań, które spełniają założenia SEO, lecz nie spełniają UX – chociażby pozyskiwanie linków z zewnętrznych stron internetowych. Istnieją też działania odwrotne, czyli przynoszące satysfakcję użytkownikowi z korzystania ze strony, lecz niemające znaczenia dla algorytmów Google, np. kolor szablonu czy pięknie napisane teksty, pełne rzadko używanych słów.
 
Ważnym elementem efektywnego marketingu jest content marketing, czyli marketing “dobrych treści”. To opracowania dziennikarskie, artykuły prasowe, artykuły blogów eksponujące działalność firmy, co pozwala na umieszczanie w tekście wielu słów kluczowych odnoszących się do firmy i jej produktu. – Zwykła, prosta reklama, zwykłe zachęcanie do kupowania jest mało efektywne – podpowiada dr Marek Jarosiński ze Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach, specjalista marketingu i działalności public relations. – O wiele bardziej chwytliwe są liczne publikacje informacyjne i publicystyczne obrazujące działalność podmiotu rynkowego. Informacje o dużej i stale rosnącej sprzedaży, omówienia comiesięcznych i kwartalnych wyników sprzedaży. Publikowanie, co i w jakich ilościach jest kupowane i jacy klienci kupują itd.
 
Taki artykuł prasowy jest atrakcyjny dla czytelników, promuje produkt, ale nie wprost, nie nachalnie, a tylko poprzez zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą firmy, co przekłada się na skłonność klientów do coraz liczniejszych zakupów produktu coraz bardziej popularnego w mediach.  
 
Używanie fraz kluczowych w witrynie może się kojarzyć z działaniem przypisanym wyłącznie do praktyk SEO, jako że użytkownikom raczej będzie obojętne to, czy w tekście napiszemy na przykład „oferta turystyczna”, czy też „aktywny wypoczynek dla turystów”. Ponieważ jednak algorytmy Google wciąż zwracają ogromną uwagę na frazy kluczowe, korzystanie z nich jest wartościowe i efektywne marketingowo. Jeżeli zaniechamy takiego działania, możemy w ogóle nie dotrzeć do klientów naszej branży i nie mieć szansy zadbania o ich pozytywne doświadczenia na stronie. Poza tym używanie fraz kluczowych pozwala trafić do właściwej grupy docelowej, co także ma przełożenie na mniejszy współczynnik odrzuceń. 
 
Optymalizację strony pod kątem SXO warto zacząć od zweryfikowania sposobu prezentacji w wynikach wyszukiwania Google. - Czy witryna ma atrakcyjny, widoczny w całości title? Czy meta description zachęca do kliknięcia linku i odwiedzenia sklepu internetowego? – doradzają specjaliści FunkyMedia.  - Pamiętać trzeba, że w wyszukiwarce Google eksponowana przez firmę strona internetowa figuruje wśród wielu innych. To właśnie jakość metadanych odpowiada za decyzję potencjalnego klienta na pierwszym etapie kontaktu ze stroną.
 
 
Kolejny krok działania SXO polega na dostosowaniu strony do tego, co zostało obiecane w metadanych. Nawet jeśli stworzysz chwytliwy tytuł i atrakcyjny opis strony, ale po kliknięciu wyniku wyszukiwania użytkownik nie znajdzie adekwatnej treści, nie pozyskasz go jako klienta. Realizacja obietnicy przekłada się nie tylko na zatrzymanie, ale także zwiększenie czasu przebywania użytkownika na stronie.
 
Sekcję FAQ można podciągnąć pod content marketing, jednak z uwagi na dodatkową funkcję – związaną z ideą powstania FAQ – warto opisać ją oddzielnie. W sekcji tej pojawiają się najczęściej zadawane przez użytkowników pytania oraz oficjalne odpowiedzi firmy, czyli Twoje. W FAQ uwzględnia się zarówno realnie zadawane danej firmie pytania, jak i te z potencjałem SEO, stanowiące frazy kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę Google. Dzięki sekcji pytań i odpowiedzi użytkownicy rozwiewają wątpliwości w sprawie zakupu, algorytmy Google z kolei odnotowują wartościowe frazy.

Szczegóły na stronach Funky Media: https://funkymedia.pl










Materiał zewnętrzny.

Lista komentarzy

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Nick:
Treść:
Przepisz kod:
REKLAMA