BEZPŁATNIE ORGANIZUJEMY PROMOCJĘ FIRM KAŻDEJ BRANŻY, STOWARZYSZEŃ, ARTYSTÓW - inkubator@portalpolski.pl

Czym są badania shopperowe?

01.03.2021 / czytano: 540 razy

 
   
Badanie shopperowe to praktyczne i skuteczne narzędzie służące do lepszego zrozumienia nabywcy
i jego procesu zakupowego.

Dowiedz się, na czym dokładnie polega i jakie korzyści przynosi przedsiębiorcy.
 

 

REKLAMA



Co to są badania shopperowe?

Badania zwane shopperowymi lub jakościowymi to dogłębne analizy przeprowadzane przez wykwalifikowanych specjalistów w miejscach sprzedaży. Ich celem jest lepsze zrozumienie klienta (shoppera) oraz jego procesu zakupowego. Starannie przeprowadzone badania polegają na pozyskiwaniu rzetelnych informacji bezpośrednio z punktów sprzedaży.
 
Inne rodzaje badań skupiają się zazwyczaj na relacji konsument-marka, na wizerunku brandu, komunikacji firmy czy wzorcach konsumpcji lub użytkowania towaru. Badania jakościowe przybliżają natomiast procesy decyzyjne klientów oraz ich zachowania bezpośrednio na ścieżce zakupowej. Obejmują więc cały proces od chwili powstania potrzeby zakupowej, aż po sięgnięcie po dany produkt na półce.
 
W badaniach jakościowych ocenie podlegają różne aspekty i zachowania konsumentów, jak również skuteczność działań promocyjnych realizowanych w sklepie. Doświadczeni specjaliści z zakresu badań shopperowych, np. eksperci z firmy MerService, biorą pod uwagę m.in. efektywność działania materiałów PIS, prawidłową ekspozycję asortymentu, poziom zainteresowania potencjalnych klientów produktami oraz zachowanie odwiedzających w punkcie sprzedaży.
 
W celu pozyskania najbardziej miarodajnych i szczegółowych danych, specjaliści stosują zróżnicowane narzędzia. Prowadzą badania, wykorzystując m.in. metodę eye-tracking, face-tracking, specjalne aplikacje do badania ścieżek zakupowych, analizy z kamer video oraz inne skuteczne techniki. Umożliwiają one obserwacją autentycznych interakcji i zachowań konsumentów, co pozwala na wyciąganie merytorycznych wniosków.
 
Dlaczego badania jakościowe są tak ważne?

Profesjonalnie przeprowadzony shopper marketing stanowi niezwykle skuteczną metodę optymalizacji i poprawy efektywności funkcjonowania sklepów dowolnego rodzaju. Na podstawie uzyskanych danych można wdrażać nowe, często innowacyjne i nieoczywiste rozwiązania realnie stymulujące sprzedaż. Dzięki pozyskanym wynikom możliwe jest inwestowanie w wybrane działania w samej placówce lub poza nią, jak i rozwijanie konkretnych marek czy kategorii produktowych.
 
Badania shopperowe pozwalają także na lepsze poznanie różnych typów klientów, którzy są zainteresowani dostępnymi towarami. Dzięki badaniom konsumenckim eksperci mogą dokładnie określić grupy docelowe w każdym punkcie. To narzędzie niezbędne podczas opracowywania nowych strategii promocyjnych i marketingowych, jak również ich udoskonalania oraz modyfikowania bezpośrednio w sklepach.
 
Starannie przeprowadzone badania jakościowe umożliwiają pozyskanie nie tylko opinii klientów
na temat punktu sprzedaży i dostępnego w nim asortymentu, ale też określenia m.in. najczęstszych ścieżek poruszania się odwiedzających po placówce. Dzięki temu można wprowadzić pewne zmiany i np. wyznaczyć trasę dotarcia do konkretnych kategorii produktowych.


Więcejmerservice.pl


 

Lista komentarzy

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Nick:
Treść:
Przepisz kod:
REKLAMA