BEZPŁATNIE ORGANIZUJEMY PROMOCJĘ FIRM KAŻDEJ BRANŻY, STOWARZYSZEŃ, ARTYSTÓW - inkubator@portalpolski.pl

Elektroniczna Skrzynka Podawcza w Urzędzie Skarbowym

13.02.2015 / czytano: 726 razy

Coraz bardziej Urzędy Skarbowe starają się wyjść na przeciw podatników. Mniej ważne spawy możesz załatwić przez telefon, bądź drogą elektroniczną. To właśnie ten drugi sposób ma być tym przełomowym. Zdecydowanie lepiej dla Ciebie będzie jeżeli wszystkie swoje sprawy załatwisz nie wychodząc z domu.

Postawienie na elektryczną drogę kontaktu na linii urząd - podatnik może przynieść wiele korzyści. Dzięki takiemu rozwiązaniu znikną długie kolejki z urzędów. Ty natomiast będziesz mógł spokojnie w domu wypełnić odpowiednie dokumenty i wysłać je drogą elektroniczną. Pozwoli to na zaoszczędzenie cennego czasu. Również Ty jako podatnik będziesz miej nerwowo reagował na hasło urząd skarbowy.
 
Wirtualny urząd dziś brzmi trochę jak abstrakcja. Na szczęście w Polsce coraz bliżej staję się to codziennością. Elektroniczne Skrzynki Podawcze, które są dostępne na platformie ePUAP i stronach internetowych instytucji zwiększają swoją mobilność. Od 11 sierpnia dzięki nim możesz załatwić większą liczbę spraw i to bez wychodzenie z domu. Nowe zasady funkcjonowania mają także za zadanie ułatwić Tobie komunikacje z Urzędem Skarbowym. Do wszystkich swoich dokumentów będziesz miał dostęp za sprawą kilku kliknięć. Nie musisz przechowywać sterty listów, które mogą Ci się w każdej chwili zapodziać. Teraz masz to w jednym miejscu i nie musisz obawiać się o swój porządek w dokumentach.
 
Taka zmiana ma na celu rozszerzenie komunikacji między Tobą, a urzędem za pomocą Internetu. Wszystkie Twoje wniosku, podania, czy zapytania możesz przesłać do Urzędu Skarbowego (jak i innych instytucji publicznych) drogą elektroniczną. Takie rozwiązanie powoduje szybsze przesłanie dokumentu, niż za sprawą poczty. Urzędnicy również w mgnieniu oka mogą opowiedzieć na Twoje pytania, a także załatwić powierzone im sprawy. Drogą tradycyjną wysłanie dokumentu może trwać nawet kilka tygodniu zaś przez Internet w kilka minut. Właśnie, dlatego już po dniu możesz mieć rozwiązanie swojej sprawy, a to wszystko bez wychodzenia z domu.
 
W lepszym funkcjonowaniu e-urzędów pomoże wprowadzony nowy system. Ma on za zadanie sprawdzać wszystkie dokumenty od obywateli pod względem poprawności formatu. Wszystkie dokumenty dostarczone do platformy już na początku są sprawdzane przez pryzmat ich dat, czy adresów. Dzięki temu w razie potrzeby będziesz mógł je poprawić lub w niektórych przypadkach zrobi to automatycznie system. W takiej sytuacji nie musisz się obawiać, że Twój dokument wróci do Ciebie, gdyż źle został wypełniony. Takie rozwiązanie również ma za zadanie zaoszczędzić czas.
 
Do e-korespondencji wprowadzono jeszcze jedną ważną zmianę. Od 11 maja 2014 roku została wprowadzona zasada dwóch awiz. Korzystając z drogi elektronicznej na swoje konto dostaniesz zawiadomienie o odpowiedzi. Taka odpowiedz będzie na Ciebie czekała w elektronicznej skrzynce podawczej urzędu. Nawet jeśli jej nie odbierzesz to nie musisz się martwić.
 
W przypadku nie odebrania odpowiedzi w pierwszym terminie, po upływie 14 dni odpowiedź będzie uznawana za dostarczoną. Podobny system działa już przy tradycyjnej korespondencji. Atutem drogi elektronicznej jest to, że z odpowiedzią możesz zapoznać się nawet po upływie tego czasu. W przypadku nie odebrania listu w odpowiednim czasie możesz pożegnać się z informacją co było zawarte w liście. Zaoszczędzi to Tobie wiele problemów. Przez swoje szybkie życie możesz zapomnieć o odebraniu listów. Ważne informacje zawarte w nim przepadną już na zawsze.
 
Elektroniczna Skrzynka Podawcza to idealne rozwiązanie dla zapracowanych przedsiębiorców. Również zwykły podatnik może odetchnąć od wielkich kolejek w kolejnych instytucjach. Taka elektroniczna droga przesyłania wiadomość może okazać się wielkim krokiem do nowoczesności w polskich urzędach.

REKLAMA



 

pp12

Lista komentarzy

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Nick:
Treść:
Przepisz kod:
REKLAMA