Europalety teraz na wagę złota
14.05.2022 /
czytano: 1406 razy
|
|
|
Tragiczna wojna na Ukrainie spowodowała liczne skutki dla wielu krajów, a nawet dla mieszkańców innych kontynentów. Blokowanie przez flotę rosyjską portów ukraińskich nad Morzem Czarnym zmusza kraje Unii Europejskiej do pilnego zdywersyfikowania szlaków handlowych.
Natychmiast trzeba drogą lądową przewieźć z Ukrainy
do polskich, niemieckich, litewskich, rumuńskich i bułgarskich portów setki tysięcy ton zboża, oleju roślinnego i innych towarów. |
REKLAMA
W Europie obecnie katalogowane są zasoby taboru kolejowego i ciężarówek ze wszystkich krajów UE - w celu zapewniania masowego transportu kolejowego i samochodowego z Ukrainy do wielu krajów. Zwiększyło się zapotrzebowanie na drewniane europalety służące do organizowania tych masowych transportów interwencyjnych. Utrudnieniem jest szerszy rozstaw torów kolejowych w dawnej Rosji, utrzymywany w Związku Radzieckim i po jego upadku, także na ukraińskich szlakach kolejowych. Różnica w szerokości torów wymaga każdorazowego przemontowania wózków pod wagonami kolejowymi, co powoduje konieczność zatzymywania pociągów na stacjach granicznych, podnoszenie składu i ponowne opuszczanie na podstawiane właściwe wózki, a potem konieczne jest montowanie tych właściwych wózków, co zmniejsza przelotowość szlaków kolejowych.
Transport kolejowy jest wspomagany organizowaniem transportu drogowego, z wykorzystywaniem wielkich ciężarówek typu TIR, a także w mniejszych ciężarówkach użytkowane są drewniane europalety, często produkcji wiodącego ich producenta, jakim jest polski znany producent palet drewnianych JCG. Zapowiada się długotrwała wojna i równie długotrwałe utrzymywanie przez Rosję blokady ukraińskich portów, co spowoduje raczej już trwałą przebudowę szlaków transportowych kolejowych i samochodowych. Konieczne jest zwiększanie produkcji europalet, być może przez wiele lat. Dlatego JCG także mobilizuje wszystkie siły, aby zapewniać sprawne przeprowadzenie tych wielkich zadań transportowych.
- Jesteśmy licencjonowanym producentem drewnianych europalet EPAL – zapewniają menadżerowie JCG. - Przez lata działalności wyspecjalizowaliśmy się w eksporcie palet drewnianych oraz elementów do produkcji palet do wielu krajów Europy zachodniej oraz środkowej. Współpracujemy z licznymi producentami z różnych branż wykorzystujących europalety do magazynowania i transportu swoich produktów.
Do grona klientów JCG należą liczne firmy handlowe, uczestniczące w obrocie paletami drewnianymi. Sprzedaż palet odbywa się głównie do Włoch, Francji, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji oraz na rynek polski, a teraz dla potrzeb transportowania różnych towarów z Ukrainy
i do Ukrainy.
Przedsiębiorstwo JCG prowadzi także skup i sprzedaż europalet – nowych i używanych (po regeneracji): EPAL-EUR oraz EPAL-EPAL posiadających wymagane licencje i certyfikaty, produkowanych i naprawianych w standardzie międzynarodowej normy UIC 435-1, 435-2.
Nowe palety drewniane EUR EPAL - zarówno klasyczne palety EUR ( EUR1) jak i typu EUR2, EUR3, EUR6, podlegają tym samym ocenom przedstawionym w Kartach Oceny Palet. Poszczególne typy palet różnią się konstrukcją i wymiarami, ale wszystkie spełniają te same, rygorystyczne normy wytrzymałościowe oraz są produkowane w oparciu o Kartę UIC 435.
Wspornik palet EUR mogą być wykonane z drewna litego lub rozdrobnionego. Palety EUR są produktem markowym i podlegają ochronie zgodnie z ustawą Prawo Własności Przemysłowej. Standard Palet EUR zdefiniowany jest w karcie UIC 435.
Materiał zewnętrzny.
Lista komentarzy
Brak komentarzy