BEZPŁATNIE ORGANIZUJEMY PROMOCJĘ FIRM KAŻDEJ BRANŻY, STOWARZYSZEŃ, ARTYSTÓW - inkubator@portalpolski.pl

Lokalne pozycjonowanie stron w Google

16.07.2020 / czytano: 717 razy

 
Każdy e-przedsiębiorca, zdaje sobie sprawę jak wielka jest konkurencja w sieci, o zdobycie jak najlepszego miejsca w wynikach wyszukiwania. Zdają sobie sprawę, że w Internecie nie wystarczy już tylko być, ale trzeba tam zaistnieć. Możemy to osiągnąć dzięki odpowiednim działaniom promocyjnym. Jednym z nich jest pozycjonowanie lokalne stron w wyszukiwarce Google.

Co to jest pozycjonowanie lokalne i co dzięki niemu zyskamy?


 

REKLAMA



Co to jest pozycjonowanie lokalne?
 
Pozycjonowanie lokalne, z angielskiego local SEO, to określone działania, które maja zwiększyć widoczność naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, zwiększają też widoczność strony www w mapach Google. W dobie coraz większej konkurencji i personalizacji wyników zapytań użytkowników, pozycjonowanie lokalne stało się niezwykle istotne. Algorytmy Google odpowiedzialne za lokalne SEO, skupiają się głównie na wynikach wyszukiwań i ich analizie.

Sprawdzają, czy jest dopasowanie pod względem lokalnym, dopiero wtedy, wyświetlają trafne wyniki. Pozycjonowanie lokalne to także efektywne prezentowanie użytkownikom tego, co naprawdę ich interesuje, dzięki czemu będą oni bardziej skłonni do podjęcia określonych akcji na naszej witrynie.



Dlaczego warto pozycjonować swoją stronę lokalnie?

    Pozycjonowanie lokalne może być kluczem do sukcesu, dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jak wiadomo, nie każda firma podbije rynek globalny, ale może podbić rynek lokalny.

Sukces wyznacza tutaj pozycja w wynikach wyszukiwania, dla odpowiedniego zapytania. Każda firma walczy więc o jak najwyższe miejsce w tym rankingu.


Przykładowo branża pozycjonerska bardzo chętnie będzie chciała się pojawić w Gorzowie na frazę:
“pozycjonowanie stron Gorzów”. Jednak konkurencja jest niezwykle zacięta, dlatego też, warto skupić się na pozycjonowaniu lokalnym. Po pierwsze, trafimy do klientów, którzy są już w okolicy i którzy faktycznie szukają danej usługi lub produktu i są skłonni podjąć odpowiednie działania, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. Pamiętajmy klienci wpisując lokalizację, szukają tego co znajduje się najbliżej nich. W związku z tym lokalne SEO, pomoże trafić nam do lokalnej społeczności.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie lokalne, nie wyklucza działań na szerszą skalę. Jednak najpierw warto zdobyć rynek lokalny, by następnie mierzyć wyżej. W przypadku tego rodzaju pozycjonowania, możemy też nieco szybciej liczyć na efekty. Klienci, szukając określonych usług, w określonej lokalizacji, zwykle zdecydowani są skorzystać z nich natychmiast. Klikają oni w pierwszy dostępny wynik i najczęściej korzystają z pierwszej znalezionej witryny.


Jeśli więc nasza strona będzie odpowiednio przygotowana, z uwzględnieniem zasad lokalnego SEO, mamy szanse na naprawdę szybkie zwiększenie konwersji na stronie. Pamiętajmy również, by na bieżąco aktualizować dane kontaktowe. Google bierze to pod uwagę ustalając swój ranking.

Więcej: SEMhub.pl






 

Lista komentarzy

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Nick:
Treść:
Przepisz kod:
REKLAMA