Prywatność w hotelu
29.04.2021 /
czytano: 2400 razy
 |
|
|
Kwestia zapewnienia gościom prywatności powinna stanowić priorytet pracowników każdego hotelu. Cały personel musi być zobowiązany do chronienia danych osobowych klientów oraz utrzymania w tajemnicy wszystkich pozostałych informacji dotyczących pobytu gości.
Niedyskretne zachowanie obsługi hotelowej może sprawić, że dany obiekt przestanie cieszyć się dobrą opinią, a co za tym idzie – straci zainteresowanie klientów. |
REKLAMA
Tajemnica zawodowa w hotelarstwie
Jedną z najważniejszych cech załogi hotelu, w tym zwłaszcza pokojówek i recepcjonistów, powinna być dyskrecja. Pokojówki podczas sprzątania pokoju mają kontakt z przedmiotami należącymi do klientów, z kolei recepcjoniści nie tylko pozyskują dane osobowe i kontaktowe niezbędne do check-in, ale też często gromadzą (np. poprzez doręczanie korespondencji czy przyjmowanie wartościowych rzeczy do przechowania w sejfie) dodatkowe informacje o gościach. Wszystkie pozyskane dane są poufne i w żadnym wypadku nie mogą być dostępne dla osób postronnych. Dopuszczalnym odstępstwem od tej reguły jest uzyskanie zgody gościa na przekazanie – w określonym zakresie i konkretnym osobom – związanych z nim informacji.
Odwiedziny gości w hotelu
Delikatną kwestię często stanowi zapraszanie do pokojów hotelowych gości z zewnątrz. Klienci hotelu chcący zorganizować tego typu spotkanie powinni w pierwszej kolejności zapoznać się z regulaminem. W większości obiektów przyjmowanie osób z zewnątrz jest dozwolone, lecz pod warunkiem przestrzegania kilku zasad, np. wzięcia odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przez znajomych czy konieczności opuszczenia pokoju przez osoby w nim niezameldowane przed ciszą nocną.
- Zasady przyjmowania gości różnią się między obiektami, jednak mają także wspólny mianownik – jeśli klient dostosuje się do regulaminu, recepcjoniści i pozostali pracownicy hotelu nie mogą ingerować w takie spotkania - wyjaśnia pracownik Amber Hotelu z Gdańska. - Klient ma prawo do prywatności, a przyjmowanie gości z zewnątrz jest właśnie tym prawem chronione.
Usługi dodatkowe w hotelach a prywatność
Problem z prywatnością często pojawia się również w hotelach, które oferują różnego rodzaju usługi dodatkowe: SPA, siłownię, strefę relaksu itp. W jednym dniu w obiekcie przebywają zarówno osoby, które wykupiły nocleg ze śniadaniem, wizytą w gabinecie masażu, dostępem do sauny, jak i takie, które opłaciły jedynie pokój. Trudność może więc sprawić doraźne zweryfikowanie, czy z usług dodatkowych korzystają rzeczywiście wyłącznie uprawnieni do tego klienci.
Niestosowne jest np. pytanie o nazwisko w trakcie śniadania, szczególnie przy innych gościach, na szczęście jednak większość hoteli ma wypracowane na taką okoliczność odpowiednie procedury. Czasem goście muszą nosić specjalne opaski wydawane w recepcji, a informujące o wykupionej ofercie, popularne są także systemy skanowania kart pełniących funkcję kluczy do pokojów.
Ponadto warto wziąć pod uwagę, że w większych hotelach bez wątpienia łatwiej o anonimowość. Kwestia poszanowania prywatności nie zależy oczywiście od wielkości obiektu, lecz w niewielkich, kameralnych pensjonatach często panuje rodzinna atmosfera, sprzyjająca rozmowom i nawiązywaniu nowych kontaktów. Dla niektórych klientów to podstawowa wada małych pensjonatów – osoby chcące maksymalnie chronić swoją prywatność będą się lepiej czuły w dużym hotelu.
(ac)
Lista komentarzy
Brak komentarzy