Toya - jeden z czołowych polskich producentów i dystrybutorów narzędzi i elektronarzędzi - podpisał w połowie lipca umowę, na mocy której został jedynym właścicielem spółki Yato Tools z Szanghaju.
- Przezwyciężyliśmy bariery kulturowe, poznaliśmy specyfikę chińskiego rynku i mamy ogromne wsparcie, pozwalające na dalszą ekspansję i rozwój – mówią przedstawiciele wrocławskiej firmy.
Chińska spółka Yato Tools jest dystrybutorem narzędzi marki YATO, a w jej asortymencie znajdują się narzędzia ogólnego zastosowania i przyrządy do prac specjalistycznych.
Historia współpracy
W 2008 roku Toya wraz z firmą Saame Tools z Szanghaju założyła spółkę joint venture pod nazwą Yato China Trading Co. Ltd. Wrocławska firma objęła w niej 51% udziałów, reszta pozostała u chińskiego partnera.
W styczniu 2013 roku Toya podwyższyła kapitała w chińskiej spółce, a w wyniku tej transakcji zwiększyła swoje udziały z 51% do 75%. W kwietniu 2013 roku nazwa spółki została zmieniona na Yato Tools, a w marcu 2014 chińska spółka otworzyła swoją nową siedzibę w Szanghaju.
- Obecność marki i produktów YATO na rynkach światowych budowaliśmy krok po kroku, w sposób świadomy i konsekwentny. Zdawaliśmy sobie sprawę, jak trudne jest stworzenie pomostu, łączącego kulturę i biznes zachodni z orientalnym. Dlatego patrząc dziś z perspektywy lat, egzamin zdaliśmy z wyróżnieniem. Jesteśmy w pełni zadowoleni ze współpracy z chińskim partnerem, a wyniki finansowe z optymizmem pozwalają patrzeć w przyszłość – podkreśla Dariusz Hajek, wiceprezes zarządu TOYA SA.
Przez Chiny na świat
Przedstawiciele wrocławskiej firmy tłumaczą, że obecność chińskiego partnera pozwala na skuteczniejsze negocjacje biznesowe z dystrybutorami z innych krajów regionu Azji, Afryki, Ameryki Południowej i Środkowej. Zapewnia także bezpośredni eksport i ogromne zaplecze logistyczne.
- Nasze działania przynoszą również namacalną korzyść dla klienta, gdyż jako producent narzędzi, Toya może się skoncentrować na wprowadzaniu nowych rozwiązań produktowych i oferować klientowi nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie więcej produktów o wysokiej jakości, nowoczesnym designie i przystępnej cenie – dodaje Hajek.
Z kolei przedstawiciele chińskiej spółki zapewniają, że produkty YATO idealnie wpisują się w potrzeby chińskiego konsumenta, a także odbiorców w innych krajach Azji oraz Ameryki Południowej i Australii.
- Ze względu na konsekwentne zwiększenie i polepszanie palety produktowej, dostosowujemy narzędzia logistyczne w celu skuteczniejszej promocji i sprzedaży narzędzi marki YATO. Zwiększamy sprzedaż, rozwijamy sieć dystrybucji, a produkty YATO są bardzo dobrze postrzegane na rynku – wyjaśnia Su Gang, dyrektor zarządzający Yato Tools.
Toya S.A. powstała w 1990 roku. Przez prawie 25 lat działalności wrocławska spółka przeobraziła się w czołowego gracza o zasięgu międzynarodowym, w której większościowy udział mają polscy inwestorzy. Eksportuje narzędzia do ponad 70 krajów na świecie, a w 2011 roku zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Fot. TOYA
Źródło: ARAW