BEZPŁATNIE ORGANIZUJEMY PROMOCJĘ FIRM KAŻDEJ BRANŻY, STOWARZYSZEŃ, ARTYSTÓW - inkubator@portalpolski.pl

To nie magia, to trochę więcej energii uzyskanej z silnika, dzięki urządzeniu Econokit

10.07.2016 / czytano: 1392 razy

Zainstalowanie urządzenia Econokit jest szczególnie polecane do maszyn pracujących pod znacznym obciążeniem, jak maszyny rolnicze, budowlane, samochody ciężarowe, autobusy, pojazdy terenowe, ciągniki siodłowe, auta osobowe przemierzające sporo kilometrów itp. 
 
Do samochodów osobowych prowadzonych na krótkich dystansach i w stosunkowo ekonomiczny sposób, raczej nie warto montować tego urządzenia.

REKLAMA



Urządzenie Econokit jest przytwierdzane do kolektora wydechowego silnika, gdzie do najbardziej wydajnego działania powinien osiągać temperaturę powyżej 100°C. Jest połączone z płuczką, zawierającą wodę destylowaną i dyfuzorem umieszczonym w 
przewodzie dolotowym silnika.

Podciśnienie w dolocie generuje powstawanie pęcherzyków powietrza w płuczce, które zostają nawilżone przez parę wodną.

Następnie wilgotne powietrze przechodząc przez reaktor, które dzięki wysokiej temperaturze i wkładzie katalitycznym reaktora, ulega transformacji molekularnej 
przed podaniem do silnika. Cząsteczki powstałego w ten sposób gazu, łączą się z 
   
Zamontowanie urządzenia Econokit w samochodzie osobowym zapewnia 12 procent oszczędności
wtryskiwanym paliwem, powodując jego efektywniejsze spalanie. - W ten sposób uzyskujemy więcej energii z tej samej ilości paliwa – wyjaśnia Wacław Jakubiec, reprezentujący  www.econokit-polska.pl - Ekonomia zużycia paliwa, dzięki zainstalowaniu urządzenia Econokit jest uzyskiwana w wyniku generowania przez silnik identycznej mocy, pobierając jednak mniejszą ilość paliwa lub generowania większej mocy, przy spalaniu tej samej ilości paliwa, co przed zainstalowaniem urządzenia.
 
Zaznaczyć należy tutaj, że oszczędność jest tym większa, im większemu obciążeniu poddawany jest silnik. Jego sprawność tym bardziej spada, im bardziej przekraczana jest prędkość obrotowa powyżej maksymalnego momentu obrotowego silnika – szczególnie w jednostkach wysokoprężnych. Jednakże poddając silnik maksymalnemu obciążeniu, pracując na tzw. „pełnym gazie”, powodujemy, iż silnik nie uzyska lepszego rezultatu ekonomicznego, a jedynie wygeneruje więcej mocy – przyczyną jest brak ingerencji w układ wtryskowy, który poda tyle samo paliwa, co przed modyfikacją. Stan techniczny silnika oraz jego konstrukcja również mają wpływ na oszczędność po zastosowaniu urządzenia Econokit.
 
Mimo, iż każdy silnik, nawet najbardziej zaawansowany technologicznie daleki jest od ideału, nowsze konstrukcje mogą wykazywać redukcję spalania mniejszą od analogicznych jednostek opartych na rozwiązaniach starszych niż stosujących układ Common Rail. Jedną z przyczyn jest stosowany tzw. „dotrysk” paliwa realizowany w końcowej fazie spalania, mający jedynie aspekt ekologiczny i umożliwiający efektywne
   
dopalenie paliwa przed opuszczeniem spalin z komory spalania.

- W ostatnich dniach zamontowaliśmy urządzenie Econokit przy silniku ciągnika siodłowego volvo 460
o pojemności 12 litrów
 – relacjonuje Wacław Jakubiec. 
- Oszczędność paliwa dla klienta, to aż 15%, ten ciągnik siodłowy jeździ po Europie, miesięcznie pokonuje około 12 tysięcy kilometrów.  

Wyliczenie jest takie, że przejechanie miesięcznie 12 tysięcy km, przy spalaniu 30 litrów paliwa na 100 km, generuje koszt paliwa około 14 400 zł. A więc w portfelu właściciela ciągnika pozostaje ponad 2 tysiące zł miesięcznie z jednego pojazdu, czyli rocznie – aż 24 tysiące zł. Ta firma przewozowa posiada flotę – 12 samochodów volvo i scania, a zatem przemnożenie 12 pojazdów przez około 24 tysiące zł zapewnia na pewno ponad 280 tys. zł oszczędności w skali jednego roku. - Urządzenie Econokit zmniejsza więc
zużycie paliwa, przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów silnika – uściśla Wacław Jakubiec. - Znaczne zmniejsza przy tym emisję zanieczyszczeń gazowych: CO2, CO, NOx. Najprościej i najkrócej koncepcję działania Econokitu można wyjaśnić w taki sposób, że pomaga on zminimalizować straty w postaci nie w pełni spalonego paliwa, które każdy silnik w mniejszym lub większym stopniu wyrzuca przez rurę wydechową, niestety, zatruwając środowisko i tworząc podwyższone koszty eksploatacji.
 
Urządzenie Econokit nie jest jakąś magią, a ,,jedynie” pomaga uzyskać trochę więcej energii z paliwa, które jest do silnika doprowadzane, a przy tym korzyści jest więcej. Po pewnym czasie od zainstalowania Econokitu silnik oczyszcza się z zalegających depozytów węglowych, co zapewnia lepszą wymianę powietrza po każdym suwie pracy. Dzięki temu instalacja urządzenia Econokit pozwala także znacząco obniżać zawartości toksycznych składników spalin w odniesieniu do pomiarów sprzed instalacji Econokitu.
 
Emisja CO2 jest redukowana o 15,5%, a stężenie NOx jest obniżane o 33,9%. Emisja CO zmniejsza się o 17,3%, a stężenie cząsteczek stałych (niespalonych węglowodorów) jest redukowane aż o 73,4%. Pomiary zużycia paliwa zostały dokonane przez złącze diagnostyczne OBD. Testy emisji spalin, jak i zużycia paliwa przeprowadziła jedna z najlepszych firm w Europie – Bureau Veritas. Raport z testu oraz certyfikat umieszczony jest na stronie www.econokit-polska.pl 
 
(ac)

Publikacja promocyjna www.econokit-polska.pl
 

 

Lista komentarzy

11-07-2016 12:44 Antek napisał:
Bardzo ciekawa sprawa, świata nie odkryli. Wreszcie się ktoś za to zabrał. Technologia dotrysku pary wodnej do komory spalania znana od lat 30-tych XX wieku. Niemcy stosowali do polepszenia pracy silnika w Me 109. a Angole w Spitfire'ach.



Dodaj komentarz

Nick:
Treść:
Przepisz kod:
REKLAMA