BEZPŁATNIE ORGANIZUJEMY PROMOCJĘ FIRM KAŻDEJ BRANŻY, STOWARZYSZEŃ, ARTYSTÓW - inkubator@portalpolski.pl

Trzy medale zespołu Akademickiego Klubu Lotniczego PWr na zawodach w USA

17.03.2015 / czytano: 555 razy

Trzy dni zaciętej walki z rywalami z całego świata, zmagania z gęstą mgłą, rozbity samolot i ostatecznie brązowy medal w klasyfikacji generalnej klasy micro. Podczas zawodów lotniczych SAE Aero Design East w USA studenci Politechniki Wrocławskiej po raz kolejny udowodnili, że należą do ścisłej światowej czołówki w dziedzinie konstruowania samolotów bezzałogowych.

REKLAMA



W Lakeland na Florydzie wzięło udział 75 zespołów, które rywalizowały w trzech kategoriach. Nasi studenci z ekipy JetStream, oprócz trzeciego miejsca w klasie micro, bardzo dobrze zaprezentowali się także w dwóch pozostałych kategoriach. 
 
W klasie regular uplasowali się na 5 miejscu, a w advanced, w której debiutowali, zajęli 4 miejsce.
 
- Oprócz medalu za trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zdobyliśmy także dwa inne krążki w klasie micro – opowiada Jan Byrtek z JetStream - Srebro w kategorii stosunku masy ładunku do masy samolotu oraz brąz w kategorii najcięższego podniesionego ładunku.
 
W trakcie trzech dni rywalizacji nie brakowało dramatycznych sytuacji. – To był nasz ostatni lot w klasie advanced – relacjonuje Jan Byrtek. - Naszemu pilotowi nie udało się wyprowadzić samolotu z korkociągu, a z racji tego, że zawody rozgrywano w pobliżu lotniska, model zakończył lot zderzając się ze stojącym tam eksponatem muzealnym. Na pewno zdobylibyśmy pierwsze miejsce za najbardziej efektowne zniszczenie samolotu – śmieje się Jan Byrtek.
 
Na czym polega rywalizacja w poszczególnych klasach? W każdej z nich chodzi o zbudowanie bezzałogowego samolotu, który ma podnieść jak najcięższy ładunek. 
 
*w klasie regular suma wysokości, długości i rozpiętości modelu samolotu nie może przekroczyć 175 cali (niecałe 4,5 metra). Zabronione jest też używanie wysokowydajnych materiałów, takich jak: włókna węglowe, szklane czy aramidowe.
*w klasie micro konstrukcja kompozytowa modelu musi zmieścić się w jak najmniejszej tubie i w jak najszybszym czasie zostać złożona do lotu wraz z ładunkiem. Zwycięża ta ekipa, która podniesie największy ciężar w stosunku do wagi swojego samolotu.
*w klasie advanced samolot musi nie tylko udźwignąć jeden ładunek (7,5 kg), ale także zrzucić drugi (1,5 kg) z wysokości 33 m, tak by znalazł się jak najbliżej wyznaczonego celu. Samoloty w tej kategorii są największe, mają skrzydła 
o rozpiętości 3,2 m.  
 
Organizatorem SAE Aero Design East jest stowarzyszenie Society of Automotive Engineers i firma Lockheed Martin, potentat w branży lotniczej.

Fot: Pryzmat

 
Andrzej Charytoniuk
Biuro Prasowe
Politechnika Wrocławska

pp12

Lista komentarzy

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Nick:
Treść:
Przepisz kod:
REKLAMA